predikat, subjekt, objekt....??

Åkte till stan i dag med Ida och Alex.. fikade tillslut och hade det trevligt :)

Åkte sen bussen hem och vid Hjalmar sätter sig 2 tjejer bakom mig och börjar snacka.. Deras munnar gick i ett kör nonstop ända hem..! Fattar inte varför men dom pratade på om objekt, subjekt, predikat och massa sånt..

Ena tjejen"Nej men kom på en bra mening....ah men typ.......Jag träffade min kompis i hans hus.. Då ska det ju vara hans hus och inte typ mitt eller sitt hus.."
Andra tjejen: "Jaa men precis..! det är ju inte mitt eller sitt hus.....utan hans hus.. och då borde ju hm.....det....eller vänta.... nej men då borde det... ja men då är det hans som är predikat/subjekt (kommer inte ihåg vad det nu va för just då hände det andra gejer i min hjärna)"
I Nathalies hjärna: men snälla, knip igen nu. Vem pratar om subejt och predikat på bussen även om man ska bli svenska lärare eller vad som helst.
De 2 tjejerna: "Eller den här meningen..... eller vänta.... nja... inte så....men denna då..."
I Nathalies hjärna: Snälla skjut mig någon

Sen kom iallafall mamma och hämtade mig på stationen och när vi kom hem hade hon bakat bullar.. Det slutade iallafall bra


Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Nallis

Vi får fika ngn mera gång.. de va kul! :D

2010-01-03 @ 14:49:25
Postat av: clement

ja det måste vi göra!!! det va jättekul :)

2010-01-03 @ 14:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0