Från lump till Haute Couture

Idag på mattelektionen var det första gången jag gick därifrån med ett leende på läpparna! jag förstod äntligen hur man skulle göra för o lösa ekvationen! woho..! Men bara för det gillar jag inte matte, matte b och jag är fortfarande ovänner..:P

Idag har vi också fått börjat på vårat nya projekt.. Vi ska göra haute couture av "lump" dvs. skräp... Lärarna hade slängt upp en massa skräp, plast, papper, wellpapp, tygbitar, cykelslang, plåt och massa saker på borden.. sen skulle alla ställa sig bakom stolarna som stog som ett slags stopp, var och en fick en svart sopsäck som man skulle lägga sakerna i. Sen sa lärarna klara.. (de hann inte längre) och alla började springa ! haha gud ja blev så chockad över att alla var så galna att jag bara fick tag på papper från bordet och sen var det lensat..sedan flög alla över till tygerna och roffade åt sig...jag kan jämföra det som 50% rea på Ullared så förstår ni hur det var.. I tygstället gick det därimot lite bättre...jag lyckades roffa åt mig lite blandade tyger i olika färger vilket var just det jag behövde.. Min inspiration till detta är från Peter pan... Så roligt ska detta bli.. Ska också blir första gången jag syr i papper på symaskin :D haha detta är nog det roligaste vi har gjort och kmr göra...

Ska bli kul o se hur länge jag håller mitt tålamod och när jag börjar skriva ett inlägg om hur mkt jag hatar att göra detta...haha nä det hoppas jag inte kommer..:)

Imon är det vanlig dag, eller ja..så vanlig den kan bli på vår skola

   


Imon lägger jag upp bilder på "rean på Ullared"

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: ida

döööh nu ska vi inte va sånna... det är ingen vanlig dag, för det är idas födelsedag!

2010-03-02 @ 23:06:11
URL: http://idafj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0