Måndag 101123

Falunjobbet var TUFFT men roligt - tur att det var bra och roliga människor annars hade det varit lite väl jobbigt..

Jobbade första dagen i 8 timmar nonstop och samma på både lördag och söndag, många skratt och nöjda kunder och resan blev väldigt lyckad. Måste dock säga att dalmål är sjukt roligt att lyssna på när kroppen vill vika sig av smärta och huvudet är totalt utamattat när jag frågar kunden "känns det bra?" efter att sminkat henne och får svaret "lite mascara kanske...?" bra där nathalie. Annars fick jag inga klagomål och blev nöjd med varenda sminkning och blev lite förvånad hur bra jag lyckades med alla dessa sminkningarna. Jag är duktig.

Var hemma vid 3-4 på morgonen idag, sov i Göteborg och tog tåget hem senare på dagen..

Nu ser jag framemot min SISTA lediga helg innan jul - i december börjar jag jobba varje helg och när jag inte jobbar som makeup artist ska jag vara ordinarie på fritidset tills dom har hittat en ny fritidspedagog då en utav dom ska sluta. Inte en enda ledig dag kommer jag att ha förrens på julafton - men pengarna kommer rrruullla in och min plånbok är hungrig - bra kombination. Så om jag inte har skrivit på ett tag om hur allt går med mitt drömjobb så är jag antingen på något utav jobben eller ligger däckad i sängen och försöker hinna med mitt liv.

Försökte mig på att övertala min kusin som är Au-pair i england att gömma sig kvar inne på ikea och känna sig som hemma för en natt, lyckades ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0