nytänkande är inte alltid bra

av ingen anledning alls sökte jag på försvarets hudsalva på google och fick upp en radda med sidor, klickade på wikipedia sidan och började läsa, tills jag läser denna raden:

"Genom åren har uppfinningsrikedomen varit stor med andra användningsområden, till exempel som skidvalla, smörjmedel och stekfett."

whaaat? när har det gått så långt att smör eller olja inte räcker för att laga mat?? nej nej jag tar gärna fram min gröna hylsa och börjar stryka pannan med ett tunnt lager HUDsalva när jag steker min oxfilé...dessutom måste ju maten smaka UNDERBART gott efteråt, vem gillar inte talg och vax i maten ?

Nääe folk måste verkligen ha en skruv lös/inte alla hästar i hagen/helt enkelt vara heeeelt bakom flötet som gör sånt..Ok om man provar en liten liten och endaste gång men då vill man ju knappast äta upp maten efteråt. Dessutom borde man få använda rätt mycket salva för att täcka en hel panna och så att maten inte bränner fast..både dyrt och helt panik idiotiskt..

Kanske att man borde kolla vad folk har i sina skafferi innan man blir bjuden på middag nästa gång..

Så om ni känner ett uns av talg eller vax smak i maten nästa gång ni sitter på middag hos någon - make it clear till personen att det är HUDsalva och inte MATsalva..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0