Soccer-mum och hemmafru

Soccer-mum har gjort ännu en insats! skjutsat johanna ner till tåget..

Morgonens tanke: Hur många gånger borstar man tänderna under sin livstid?
Vilket slutade med fina matematiska räkningar och kom fram till 365*2=730, 730*80=58 400

Så alltså, om man lever till man är 80 plus minus några år, kommer man att borsta sina tänder 58 400 ggr..Tandläkarn kan ju inte klaga nu.





Igår söktes det jobb som tusan och räknade med att jag sökt och registrerat mig på 6 st olika jobb/hemsidor. Inte dåligt! Dessutom hade en utav dom ett psykologitest så nu har jag blivit lite utvärderad också..Fint ska det va.

Vattengympapasset igår var väldigt underhållande, att sköljas med vatten från vågorna från tanten bakom är allt fin fina grejer, rolig musik och dessutom var den ena instruktören min gamla klasskamrat från högstadiet. Haha jaa ser där ja. Dessutom var det ju en liten incident i omklädningsrummet som jag inte kommer att dela med mig av här utan det är endast få personer som kommer att få höra den historien. Kan avslöja att det hade med fritidsledare och omklädningsrum att göra. Inget mer läcker ut nu.

Börjar känna mig som en hemmafru när det enda man gör är att säga hejdå till dom som går till jobbet/skolan, städa här hemma för att det inte finns något annat att göra då det regnar ute, låna böcker på biblioteket och har faktiskt nu blivit mer expert på kärleksretorik och psykologi än innan, se på filmer som man egentligen inte vill se, äta mat för att det helt enkelt inte finns något annat att göra - inte för att man är hungrig. Det enda som skulle saknas nu i mitt hemmafru syndrom är en bil. En egen bil. Men men det kommer allt snart, så snart jag har ett jobb igen ska det stå en fin fin bil på parkeringen med texten på sidan: "SOCCER-MUM!" Nejdå, ingen text ska finnas men det kommer vara en fin liten bil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0